tisdag 9 juni 2009

Ett traditions inlägg


Att skriva ett blogginlägg om sommarlov, avslutning och allt vad det innebär är nästan lika stor tradition som det man skriver om. Så jag tänker inte vara ett undantag. Men jag har funderat över en sak såklart, och det är det här med avslutning. Man klär upp sig, köper nya kläder för att använda en gång, går upp långt i förväg för att fixa frisyrer, smink och allt vad det är. Men det här som man så omsorgsfullt fixat hela morgonen är för att sitta i 2 timmar och lyssna på när rektorn håller tal och se när 9orna gråter. Sen får man sitt betyg och går hem. Nu tror säkert dom flesta efter att ha läst dom här raderna att jag vill ta bort avslutningen, men my ass. Det är en jätte gammal grej och vi kan verkligen inte ta bort den, vi borde gör tvärt emot- förstora upp den! Min syster tar studenten den här veckan, hon har festat i 2 månader nu. Jag tycker inte att man ska ta studenten varje år men man borde absolut blåsa upp avslutningen lite.

Men nu är åttan över, betygen är satta och dom var bra. Nu har jag bara ett sommarlov att

avnjuta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt