söndag 23 augusti 2009

Bara massa negativa tankar om morgondagen!


Här sitter jag och odlar blåsor i min mun med hjälp av turkisk peppar i ohälsosam mängd och känner en klump av olust inför uppropet i det gula kvava klassrummet som kommer äga rum imorrn. Nu är det slut på all schöööön fritid. Nu är det slut på "jag gör det imorrn" "jag går och lägger mig sen, imorrn, någon dag" "Jag åker dit några dagar" rutinerna. Det är bara att säga hej till "nej jag pluggar, vi får ses sen" "Hej sängen, nu är klockan redan 10!" "Nej jag slutar inte förens sent idag". Jag vill inte. Inte nog med att jag är så trött på grundskolan och all dess innebörd så har dessutom alla mina bra kompisar slutat och stuckit som en avlöning till Västerås och tittar sig aldrig om igen. Jag menar inte att det är något fel på folket på Tunbo, jag har bara inte sagt ett pip till någon av dom som går där under hela sommaren. Så där kommer jag stå som ett fån och se en grupp sammansvettsade ungdomar kramas och titta konstigt på mig. "Vem är hon? Jag vet inte, jag känner igen henne. Hon verkar lite konstig". Å herre Gud vad jag överdriver. Och nu när jag drog en snabb blick över mina skrivna rader inset jag att jag skrivit ett helt inlägg om bara svammel. Det jag hade tänkt skriva om är att jag vet inte vad jag ska ha för klädkodex. Ska jag verkligen visa att jag är trött på Kolbäck och bära mjukisbyxor varenda dag eller ska jag visa att jag är sten rik och super snygg och fixa mig blå varje morgon? Just nu känner jag mig mer peppad på mjukis, lodis, "jag skiter i allt och det skiter jag i" stilen. Men morgondagen visar resultatet. I Guess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt