lördag 15 augusti 2009

Jag är där uppe nu, jag är kvalad till SM


... 0 fel! Du kan stanna kvar på banan för prisutdelning.
Det ekar i mitt huvud. Det sista språnget över räcket där på Rättviks travbana, glädjen som sprutade upp ur mig när jag insåg att jag hade gjort det. Jag hade satt nollan! Jag och min ponny hade nollat en LA, utan en sko dessutom! Jag hade tagit mig och min ungponny från att inte kunna galoppera över en bom utan att det blev fullt sken till att vara kvalade SM på ett halvår. Det var först idag jag insåg att jag är inte så dålig som jag hela tiden intalar mig att jag är. Jag är faktiskt duktig på min sport. Jag och Jamilia ska till Ljungby. Vi ska rida SM för unga ponnyer. Jag kan inte riktigt fatta det än. Mitt allra första riktigt seriösa mål. Jag svävar på dom rosa molnen över mitt huvud som jag alltid velat ligga på. Jag är där uppe nu.
Fan, jag och den lilla gråa ponnyn ska rida SM.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt