tisdag 26 juli 2011

Uppladdning inför mastodont derby med världens finaste ponny


Det pågår en extremt uppladdning inför det kommande mastodont derbyt som jag och finaste ponnyn ska övervinna. Liten grå har joggats, hoppats, vilat lite och blivit extra ompysslad med kyllera och mys. Vi får även sällskap av den finaste lilla gula försäljningsponnyn som jag får låna av skåningen. Det blir inga mastodont derbyn men det blir en del klasser trots allt. Idag har jag packat, snärjt broddar och hunnit vara nervös vilket jag även hunnit blivit utskrattad för. Jag har skrittat ut på en fin häst tillsammans med en ljusdalsbo och pratat skit hur länge som helst. Jag har ridit lite andra fina hästar, cyklat mina tolv kilometrar och hunnit fundera på det ena negativa efter det andra innan jag hann bli lite nervös igen. Världens bästa hästskötare ska såklart med i helgen och hämtas upp från sin hemstad på väg ner. Allt är i sin ordning, kort och gott. Jag är taggad nu, imorrn kör vi. Jag har verkligen världens finaste ponny!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt