tisdag 5 augusti 2008

1, nej- 2 sjukt irriterande saker

En sak som jag verkligen stör mig på är.. eller vänta, jag har inget speciellt att göra så jag har 2 saker som jag verkligen stör mig på och tänker berätta om.
Det första är det faktum att man måste lära sig leva med vissa människor. Att lära sig att man inte bara kan irritera sönder sig för att någon inte tänker likadant. Det suger. Jag har seriöst Sveriges mest alvarliga humörsvängingar, och skitsnack är ren njutning. Men jag vet att om jag skulle börja jobba senare i ett annat liv så borde jag faktiskt kunna hantera mitt humör och kunna umgås med ngn även fast jag tycker att personen inte är ngt mer än en fet idiot. Men jag förstår bara inte varför inte alla som tänker på ett sätt kan bo på ena sidan av jorden och alla andra kan bo på den andra halvan. Nog för att vardagen skulle bli otroligt tråkig så skulle jag iaf kunna behålla ett jobb.
Den andra saken jag stör mig på är alla satans regler. Alltså förstår inte folk att det är kul att bryta regler. Om man vaknar upp en dag och känner för att bli brottsling så finns det alldeles för stort utbud på regler att bryta. Det är lättare att göra fel om det aldrig går att göra rätt? Om man bara sa att man inte fick döda eller skada ngn annan. Skulle inte det räcka då? Nej nej, vi måste ha en lagbok lika fet som en elefantröv som inte innehåller ett enda vettigt ord! Fan vad sur jag blir.
Nu blir det käk i huset, så jag kan diskutera det där mera ngn annan gång! Hare bra och sakna mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt