torsdag 21 augusti 2008

Står naken och visar hemligheternas ärr

Fan va trött jag blir, eller nej jag ÄR trött- det är därför jag inte skrivit blogg på hela veckan! Jag har somnat efter 2 meningar, för jag har varit så galet trött.
Jahapp, men då var den första skolveckan avklarad. Jag kan inte påstå att jag stött på några större problem, allt är väl ganska på sin plats.
Jag har kommit på en sak. Duschen är världens bästa place! Alltså inte med några sexuella avsikter. Men man är liksom naken, naken inför sanningen. Det som är- det är. Man kan inte ändra på något, bara fundera på lösningar. Duschen är öppen för miljontals tankar och det finns ju ingen annan där som kan sätta stop. Det är en tid för sig själv. Duschen har varit min räddning på sista tiden. För naken är bara förnamnet och jag var tvungen att spegla mig själv- Vem är jag? Emma Maria Thalén. Vad håller jag på med? Är det här vad jag vill? Tankarna vandrade långt iväg...
Kan du tänka dig att du har världens största hemlighet. Och nu pratar vi inte om en liten hemlighet, om "vem det var hon kysste förra helgen"- vi pratar hemligheter på hög nivå. Lev dig in i situationen: Tänk dig att du har en massa vänner som skulle döda för att få veta när de fick veta att du hade en hemlighet, och du skulle vilja berätta- men det är verkligen det sista du får göra i ditt liv. Om du berättar kommer det kosta liv. Hemligheten är det bästa som hänt dig men den skrämmer dig. Tanken på hur vidrig du är gnager febrilt dag ut och dag in. Du vill bara berätta! Du vill bara dela med dig och slippa vara så ensam! Varje dag förstoras det ärr på din kropp som hemligheten lämnar kvar. Växer och växer, det blir som ett virus. Du blir beroende av adrenalinet, men ryser av obehag när det är klart.
Ah, jag säger bara "- PUH" att jag inte har en sån hemlighet!
Nu har jag bättre för mig än att sitta här.
Love and kisses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt