onsdag 13 maj 2009

Ny pyjamas- tajt och pösig på samma gång


Vi människor gör saker när vi, i alla fall tror att vi, är ensamma. Till exempel äter hysteriskt mycket onyttigt, eller läser sitt syskons dagbok eller, som jag, dansar och sjunger. Gärna klädd i extremt udda och fula plagg. Känslan att bara skaka loss och inte ha några hämningar är så underbar! Att slippa det här tänket "hmm kan jag verkligen bete mig så här utan att framstå som sinnessjuk?", utan bara släppa fram den där sinnessjuka sidan rakt av!
Men idag fick jag en ny sådan grej. Min syster har sjuka idéer och har alltid haft. Men idag nådde hon max när jag i badrummet ser min syster stå iförd kalsonger. Alltså jag menar riktiga kill-kalsonger och inget annat. Ett par gråa med sömmar och allt, riktiga kalsonger verkligen. Jag tittade på Hanna med ögon stora som golfbollar och Hanna förklarade; Det är super skönt att sova i! Du borde prova. Så jag satte glatt på mig ett par svart vit blommiga frank dandy kallsipper och simsalabim, FETT SKÖNT! Från och med nu kommer Emma-Maria sova i kalsonger. (HUR min syster kom på detta vill jag överhuvudtaget inte ens tänka på)

Föresten hade vi "hinderbanebrännbollmedbasketkorgsombrännplatta" idag, vilket är galet roligt. Men tyvärr är alla mina ben i kroppen av. Så jag tänkte sova nu ihop om samma effekt som i Harry Potter när han bryter armen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt