tisdag 12 maj 2009

Så klantig att jag till och med fick det som kännetecken


Alla har ju en personlighet, något slags personligt som en kännedom kan vi säga. Är det bara jag som funderat över min kännedom? Vad är det som just kännetecknar mig? Idag kom jag på vad mitt är; klumpighet. Vilket jag nu kom på är ett alldeles nytt ord!
Men helt ärlig så är jag så klumpig, eller rent ut sagt klantig kan vi säga. Det är bara jag som lyckas vara försenad med att fixa till en stor middag och under stressen dels tappa ner en bunke i kladdkaksformen som är redo att sättas i ugnen. Eller det är bara jag som lyckas bita mig i läppen så att jag blir blå både inne och utanpå läppen. Det är bara jag som lyckas GLÖMMA att förkorta ett bråktal på ett avgörande matteprov, och det är bara jag som lyckas somna och åka förbi mitt hus på bussen eller glömma kvar telefonen trots att jag tittade efter en extra gång så att jag inte glömt något. Men inte nog med att jag är en klant, jag har dessutom en extrem och onaturlig otur. I det sällsynta ögonblicket jag lyckas med något och min klantiga sida gått och lagt sig börjar mitt otursmoln att regna och jag är tillbaka på samma ställe igen. Jag lyckas ganska ofta men fortfarande allt för sällan. Men det mest irriterande måste vara pinsamheten och att alltid ha kinderna generat rödblossande. Och ja jag vet vad du tänker, och ja jag frågar mig själv samma sak varje morgon; Hur tar jag mig igenom dagen med ett leende på läpparna?

Har du sett Desperate Housewives någon gång? En viss brunett där vid namnet Susan Mayer är väldig lik mig. Jag är faktiskt läskigt lik henne. Alltid denna ständiga och misslyckande jakt på kärlek och alltid otursmolnet över mitt huvud.
Men jag antar att jag ska se det positivt att mitt kännetecken finns med i en av världens mest populära serier?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt