torsdag 15 juli 2010

Det är dom människorna man ska ta vara på


Det är så mycket utsida i den här världen. Första intrycket. Det första man läser. Det första man ser och tror. Alltid hela tiden. Men när man får en förklaring till texten, eller när man får en djupare syn av insidan på en människa så förändras allt. Man blir en mjukare människa i närheten av något man känner till och vet bakrunden och anledningen till. Men det är så svårt. Ofta har man inte modet att ta upp konflikten och prata om det. Men när man gör det och tar det, då förändras det ofta till det bra. Men allt för ofta tystnar vi, stänger in oss och snäser surt åt varandra. Jag har mycket att lära i det här livet. Men speciellt att ta vara på människor som jag kan dela saker med, som är lika mig och förstår mig- och framför allt vill väl. Dom människorna måste jag lära mig att ta vara på. Även om dom skulle råka ställa till det för både sig och mig mer än många andra idioter- så är det dom människorna man ska vara på.

1 kommentar:

  1. Emma, du skriver så sjukt jävla bra! Går direkt ut in i hjärtat & vidare upp i huvudet - och där fastnar det! Jag saknar dig ju! Ska du till ryttis i helgen? Massa pussar <3

    SvaraRadera

Tyckte ngt