söndag 27 juni 2010

Egentligen- varför träna när man aldrig kan bli bäst?


Jag kommer aldrig komma till EM, eller VM och OS finns inte ens på tal. Jag kommer aldrig bli en världsstjärna. Jag kommer aldrig tillhöra världseliten och topprankingen. Jag har inte pengar. Jag kommer aldrig få hästarna. Det är sjukt när jag tänker efter. Att hur mycket jag än tränar kommer jag aldrig att komma dit. I den här sporten krävs bara pengar och inget annat. Hur duktig man än är kommer man fortfarande som mest komma till en nationell tävling i Östersund. Pengarna krävs om det ska bli så. Jag blir så arg- då kan man ju lika gärna ge upp nu. Varför träna när man ändå aldrig kan bli bäst?

1 kommentar:

  1. Därför att vi älskar det vi gör och de fyller en mening i våra liv.
    Dessutom vet man aldrig vad framtiden har för planer, helt plötsligt kanske du står där med massa pengar, en bra sponsor, de fina hästarna och enorma framgångar.

    Men för att kunna hantera de, så behöver vi kämpa och lära oss att det tar emot. Det gör oss ödmjuka inför livets uppgifter. Livet är inte en dans på rosor.

    SvaraRadera

Tyckte ngt