lördag 19 juni 2010

Jag ska se till att mamma har en kung till bordet på mitt bröllop


Dom gifte sig idag. Alla tjatar om att det är historiskt. Men egentligen är det ju samma sak som varje gång- dom säger lite kyrkliga saker, sen säger dom ja, sen kysser dom varandra. Det enda som var annorlunda den här gången var att efter det åkte dom runt med häst och vagn och log och vinkade genom hela Stockholm med ett gäng hysteriska poliser runt sig. (Kiki sitter nog och gråter nu i Sundsvall för ingen av dom blev skjuten...) Sen gick han in som en vanlig Nisse och kom ut som prins, härtig OCH riddare. Jag såg blicken av avund hos mina föräldrar när dom satt bänkade i soffan. Jag tror att jag ska gifta mig med en kron-prins i något land så att mamma också får ha en kung till bordet på mitt bröllop. Då måste hon väl bli glad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt