torsdag 16 juni 2011

Det där med automatiska kroppsfunktioner

Många automatiska funktioner som kroppen har uppskattas. Andningen, hjärtaslag och blinkningar med ögonen är sådana. Men det finns vissa funktioner som man bara önskade försvann. Ett bra exempel på en sådan funktion är när min kropp av sig går in självförsvarsposition så fort jag ska hoppa ett hinder på en häst. Den positionen innebär att jag antingen rycker i fel tygel, sparkar med fel skänkel eller så gör jag helt enkelt allting på en och samma gång i hopp om att göra i alla fall något rätt. Detta resulterar i att allt, med all säkerhet, blir katastrof. Vilket i sin tur resulterar i att jag blir arg slash sur slash ledsen för att det går dåligt. Jag försöker att både slappna av och sedan släppa skiten efteråt när det gått dåligt. Men denna förbannade automatiska kroppsfunktionen vill inte ge med sig. Jag har aldrig provat hur man tränar kroppen att sluta andas eller liknande, så jag vet inte hur man tränar bort en automatisk kroppsfunktion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt