onsdag 22 juni 2011

Släpp det

Den tredjedelen av mig som var stor, vit och världsbäst lastades in i en lastbil och åkte för att aldrig mer återvända. Den andra tredjedelen av mig som är min glada del, ljög en gång, sa "släpp det" och gick vidare. Och kvar stod den tredje tredjedelen och bara var svag och förvirrad. Bloggen har stått still. Jag befinner mig i något av en dimma. Alla tredjedelarna behövs, det är en balans som nu satts ur funktion. Min första tredjedel skulle aldrig lämna mig och den andra delen var den som lovade att aldrig ljuga för mig själv. Hur ska man "släppa det" och gå vidare när balansen inte finns kvar och när alla andra delar gör tvärt emot vad de ska? Jag hatar att vara förvirrad. Jag kanske är en sån som livet alltid spelar med, livets leksak. Jag är antagligen också en sådan som aldrig kommer fatta det. Jag vill leva om mitt liv. Leva mitt liv med mig själv som regissör. Jag blir bara omkringlekt. Jag vill inte. Jag är bara så förbannat förvirrad. "släpp det".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt