söndag 19 juni 2011

Styrka att släppa taget

När världen rasade idag, marke sviktade och jag blev påmind om hur dödlig jag är klädde jag in mig och min mysiga fux i galon, satte Håkan Hellström i öronen och skrittade ut i regnet där ingen kunde se hur jag torkade tårarna. Den automatiska kroppsfunktionen förstörde för mig igen. Varför ska det vara så svårt att bara lita på sig själv? Lita på att man duger till vad man är trots vad alla andra säger. Det är elt otroligt att det ska vara så svårt att tycka m sig själv och de saker man lyckas ådstakomma. Det är helt sjukt vad svårt jag har för att lyckas med det i alla fall. Slappna av och lita på min egen bra automatik är något som verkar omöjligt för mig och istället drabbas jag av panik och Hela kroppen spänner sig i en skum försvarsställning yta att jag kan hjälpa det. Varför? Varför kan jag inte bara släppa taget och våga lita? Att sväva fritt är nog inte så dumt som jag tror. Jag måste hitta styrkan igen, styrkan att inte låta någon stå över mig eller trycka ner mig, och hitta styrkan att äga släppa greppet och lita på min automatiska och enorma kunskap som jag faktiskt har långt där inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt