fredag 23 april 2010

Dom sitter och skriker på min axel- ser du?


"Var arg, du har rätt till det. Du ska inte bli behandlad så här!" "Sluta Emma, det var ditt eget fel att det blev så här, då kan man inte vara arg på andra." "Säg till om saker du tycker är fel, acceptera inte skiten. Gör uppror!" "Bara le och va tyst. Du är inte värd att få igenom det du vill i alla fall."
Jag tror jag är schizo. Eller så lider jag av TPL; tomtar på loftet. Det känns som att jag har en tomte på varje axel. En liten djävul med svans och treudd. Den andra ser ut som en ängel med gloria och nattlinne. Dom snackar oavbrutet om den andres motsatser och skriker i mina öron. Inte konstigt att jag har nedsatt hörsel. Det är så svårt att välja. Det är så svårt att förstå vem man ska lyssna på. Jag ger nästan upp. Efter ett tag slår jag rytmiskt på öronen och skriker BLABLABLABALABALABAAAA jätte högt för att inte höra vad någon säger. Huvudvärk minst sagt. Dumma tomtar. Dumma Emma. Dumma TPL. Dumma schizofreni. Åh, nu ska jag sova för att få tyst på dom här två..!

1 kommentar:

  1. Mycket välskriven blogg! Hade fått en uppfattning om att du skulle vara en pantad fjortis efter att fått höra en toalett-historia där du varit inblandad (hur mycket sanning som ligger i den vet jag dock inte).
    Kul!

    SvaraRadera

Tyckte ngt