onsdag 28 april 2010

En sån där bra dag, du vet


En sån där bra dag. När man vaknar tidigt och är pigg även om man fick sova, så att man kan vara stolt över sig själv när man går upp och tar vara på tiden. Får bra saker uträttat. Alla lektioner går som smort, flyter fram utan friktion. Världens snyggaste stövlar anländer från Italien. Alla hästarna springer snällt. Världens bästa Pim har tid att prata i massa minuter. Världens bästa Hannah kom och pratade och lånade kamera. Allting har bara funkat. Jag har vart så där som jag ska vara alla dagar. Allt har vart som det ska vara alla dagar. Jag är lycklig, innerst inne är jag det. Även helvetes dagarna innehåller lyckan, för den finns så djupt in och den är så fastsydd. Men allt är lätt att sprätta bort. Jag måste sköta mig och hålla sprättaren långt bort. Jag måste ta vara på min lycka, inget är för givet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt