fredag 15 oktober 2010

Alla är inte kapabla att förstå skillnaden


I min skola sitter det tavlor med smarta citat och fraser som stora människor i vår historia sagt. Eleanore Roosevelt, Anne Frank och andra coola killar pryder väggarna. Min favorit sitter utanför mitt hemklassrum och jag älskar den mer och mer för varje gång jag läser den.

"Wise men talk because they have something to say, fools talk because they have to say something"

De va Plato som sa det, han var en jävligt smart snubbe tycker jag. För det är så helt otroligt skit rätt det han säger. Det är idioterna han pratar om som startar krig av simpla frågor. För har man inget att säga borde man ju vara tyst? Det känns mest logiskt för mig i alla fall. Men där har många en brist- när man inte har något att säga så vränger man sanningen för att ha svar på tal istället. Men varför? En lögn är det värsta man kan göra mot sig själv, det om något har jag lyckats lära mig. Kanske för att jag någonstans på vägen hit kom på mig själv att tillhöra idioterna, men jag villa höra hemma bland alla Wise Men. Jag är redo att inse att jag inte är där än, men jag är absolut på väg dit. Men jag tror att dom mest självklara idioterna är dom som tror att dom säger något vettigt av en lögn, när man tror att man has something to say, men istället så säger man något just to say something. Men alla är inte födda att inse vad man tillhör och alla är definitivt inte kapabla till att förstå skillnaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt