torsdag 14 oktober 2010

Vill du seriöst veta?


Varför bemödar vi oss med att ställa den vidriga frågan "Hur är det?". Jag vet att jag antagligen är sist bland världens bloggar att ägna ett inlägg åt den idiotiska frågan men seriöst, vad är problemet? Vem fan vill veta? Det är väl självklart att varenda jävel svarar att det är toppen. Det finns olika sätt att säga det på, vissa sätt avslöjar väl kanske något litet sting av negativitet men alla är så svenska och trevliga. För vet du, om jag skulle svara ärligt hur jag mådde varje gång någon frågade mig skulle jag bedriva hela min dag med att berätta om min skit. Jag skulle även på så sätt stanna upp alla andras liv.

- Hur är det?

- Nej asså det är förjävligt..

Vem? VEM SVARAR SÅ? Ingen! För det finns ingen, absolut ingen som bryr sig och faktiskt VILL veta. Sluta fråga sådant som man inte vill veta? Det känns så meningslöst. Jag ska börja svara "Vill du seriöst veta det?". Jag vill ju knappt veta själv. Ibland önskar jag att jag kunde ge mig själv samma meningslösa "Ja, det är bra med mig" och ett halvruttet leende till svar på mina tankar om mitt äckliga liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt