tisdag 19 oktober 2010

Jag har för många tankar i huvudet

Jag har för många tankar i huvudet. Alla av dom är för många. Alla pratar om ordet Älska som att det vore så stort och fantastiskt. Man kan inte bara älska en människa man just träffat och hit och dit. Något jag funderade över idag var- detta stora ord som är så svårt att helt ärligt uppnå, vad innebr det? Vad innebär det att älska någon? Sen har jag också tänkt på det här med att alla säger att man ska ha ryggen fri, vara den rena och sanna. Men vad spelar det för roll i en värld där man lyckas mer och mer ju fittigare och falskare man än är? Värderingar är också något som har dykt upp i mitt huvud. Hur folk värderar, vi värderar hit och dit men när vi i slutet jämnför våra värderingar stämmer de aldrig ihop med varandra.
Jag har för många tankar i huvudet. Den lågan i mitt liv som alltid på något konstigt sätt fört mig framåt har slocknat. Jag tror att jag antagligen gått miste om de största och för mig ärligaste saken i mitt liv. Och det var samma orsak som alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt