måndag 9 februari 2009

Ära vare Gud i höjden utan nästa vecka är en jag en nöjd en

Nu är det mindre än 2 veckor kvar tills jag sitter på planet till PARIIS! Jag har lust att plocka fram min kalender och riva ut nästa vecka (det är fredagen den 13 OCH alla hjärtans dag. Alla hjärtans dag är nästan värre än fredagen den 13 om man är singel i det här samhället). Idag när jag och Johanna tog en snabb runda på stan efter fikat såg jag till min fasa att min röda as coola dröm skinnjacka fortfarande fanns kvar på Carlings för 999:- och jag sliter mitt hår för att jag måste spara pengarna till Paris! Mitt nästa barnbidrag jag kan spendera kommer i Mars- det finns inte en chans att den finns kvar då eftersom det bara finns EN ENDA jacka kvar. Jag gråter floder.. Så nu måste jag hitta en sponsor till både jacka och häst!
Västerås har förvandlats till ett vinterland! Stora drivor med snö omringar gator och torg och ute på bondvirsan där jag bor är det som ett sagoland. Jag längtar mer än någonsin till helgen nu! Att få ut och rejsa med ponnysarna i snön och att kanske åka pulka med Andreas efter fyrhjulingen men mest av allt- HEBY PÅ SÖNDAG! Tävling tävling tävling! Jag är addicted! Jag måste alltså ha en till häst så jag inte hoppar sönder mina 2 springare jag redan har.
Att förutse av lilla Berits lysande små ögon och det faktum att vi skulle läsa hela kapitlet om blodet och hjärtat och inte bara någon sida skvallrar om att ett prov kommer ligga framför mig på torsdagens lektion. Jag har inte tid eller ork att studera blodkroppar och klaffar.
Jag vill ha helg, sportlov, mer helg och sommar. (och min skinnjacka och min ponny... och en skrittmaskin.. och en ny garderob. och att jag blir jätte rik.. och ett blått scarpati schabrak med luva med ljus typ beige kant... okej du fattar vinkeln)
Gud som haver barnen kär gör så att min önskan uppfylld är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt