fredag 20 februari 2009

Paris, gör er redo för träsktrollet (jag lämnar åsnan hemma för rehabilitering)

"Det gick åt helvete.."
Bella och Emma dök ner i sanden. Emma låg och spottade blod, blödde ur näsan och med fruktansvärda nack och huvudsmärtor. Ambulansen kom och Emma blev fast spänd och fick en fet nackkrage sen vare av in till sjukhuset. Det blve CT röntgen och hej o hå. Inget brutet, så en yr Emma fick åka hem med fläskläpp av inget dess like både över och under, en svullen näsa och skrapsår lite varstans i ansiktet. Samt smärta i huvudet och vänster sida av ansiktet.
Bella fick ett stort jack på framknät.. Det blev bandage på hela det svarta frambenet ända upp till magen och boxvila- plus pencilin. Stackars barn och starkars häst..

Japp, det var min torsdag. Men i gruppen innan gick det super med Mrs Z. Vi hoppade äckligt högt och jag fick svindel (tur att det var det sista vi gjorde).
Nu packar jag för fullt, imorgon kl 8 lämnar jag hemmet och ger mig av på mitt Paris äventyr. Svullnaden i hela ansiktet har gått ner och jag börjar se mer ut som en människa än ett träsktroll (hade jag varit grön hade jag kunnat vara shreks tvilling syster, åh va gulligt). Nu ska jag fortsätta att prata ut om alla mina inre känslor för min mamma. Efter katastrofer börjar man ett nytt liv- man gör faktiskt det. Jag tänker börja mitt genom att lägga korten på bordet.
See you in a week, PARIS HERE I COME!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt