tisdag 3 februari 2009

På ett långdraget sätt dömde jag den charmiga gubben som åkte på sin rulator

bilden är från Tyskland- inte Kolbäck
Igår någon gång runt klockslagen 14.15-14.29 stod jag på kolbäcks busstation och väntade på 115. På andra sidan gatan stod en liten folkgrupp väl utspridd och pratade i små grupper på runt 2-4 personer, även en stor lurvig hund var med i bilden. Jag satt och dömde allihopa- jag tänkte "hur kan han sitta och dricka cola och äta det där han har i handen när man är så där tjock?" om en av pojkarna som satt på ryggstödet av en bänk. Jag tänkte "gud vad äckliga dom där människorna är, doma röker och jag kan se hur äckligt och oduschat deras hår är enda härifrån! Ursch, jävla Kolbäcks drägg" om de 3 personerna som stod planlöst, en av dom höll i den stora lurviga hunden. Helt plötsligt kom en liten filur upp från bakvägen till hemköp. Det var en liten gubbe som satt på sin rulator och kasade sig framåt med fötterna. Han var en ganska ful gubbe, ni vet vissa gamla människor kan vara så himla söta? Alltså inte typ så att jag tänder på 80 åriga gamla gubbar utan dom ser liksom, jag vet inte- söta ut. Men denna lilla man var alltså inte så värsta söt, men ändå var det något charmigt över hans sätt. Jag tyckte att han egentligen var så jävla smart som åkte på rulatorn istället för att gå och stödja på den- nu när det är halt och jävligt! Men till min ilska såg jag att pojkarna på bänken satt pekade, viskade till varandra och fnissade åt gubben. Jag blev rasande inombords! Visst det såg udda ut, men fan se hjärnan bakom det! Ser ni inte vilken smart idé? Men mitt i mitt utbrott fick jag hindra mig- dom här pojkarna dömde den här gubben; precis som jag hade gjort med pojkarna och dom som hade hunden. Jag var lika mycket svin som dom!
Varför dömer vi varandra? Varför anser vi att vi alltid är lite mer "normala" än människor som gör saker vi inte är vana vid? Fan vi måste börja acceptera varandra en gång för alla. Men ändå, jag vet att jag kommer stänga av dator och varandra ut i världen och fortsätta döma.. Men det är fel, så satans fel- och jag önskar att jag var så stark och så nöjd med mig själv och allt jag gör så att jag kunde sluta behöva hacka ner på andra för att känna mig bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt