måndag 16 februari 2009

Dagens nämnvärda incidenter

"Just det, jag har en blogg- det hade jag helt gömt bort.. hoppsan!"
Dagens nämnvärda incident nr 1: Idag på dansen gick allting jätte bra till en början. Nardi hade uppvärmningen och jag gav verkligen allt- tills jag sträckte ni vet den här största muskeln på baksida av låret? Om man sätter upp benet på en stol eller liknande och spänner blir det liksom 2 korvar under skinnet (alltså två långa muskler), jag sträckte den yttersta riktigt ordentligt. Varje gång jag böjde på benen (grund position i dancehall) kändes det som att någon tog en kniv och körde in den i benet mellan "korvarna" och drog ett långt, minst 1 dm djupt, snitt längs hela låret. Sen när jag hävde mig upp i normal ställning (alltså dansar) endast med hjälp av lårmusklerna kändes det som att marodören som nyss dragit kniven i mig nu sydde ihop såret med rostig taggtråd. VÄLDIGT SKÖNT!
Dagens nämnvärda incident nr 2: På vägen till farmor efter dansen gick jag genom en ovanligt folkberikad VasaPark. I det smutsgula skenet från gatlyktorna sjönk snöflingorna sakta i mörkret. Jag tänkte på Mio min Mio, ni vet när han sitter på bänken med de där guldäpplet eller vad fasen det är när han ska åka till Nagiala- nej vänta de e bröderna lejonhjärta.. aja ni vet de där landet där hans pappa bor och Miramis och Tengil.. Nej han e med i bröderna lejonhjärta han med.. hmm.. Riddare Kato! Så heter han. Hur som helst- ni fattar vinkeln; det såg fint ut.
Dagens nämnvärda incident nr 3: 3-4 meter innan jag når farmors port halkar jag såklart på en is fläck. Av ren reflex stoppar jag ut ena handen för att ta emot fallet. Min bedömning av avstånd till rabatten sög så när min hand nuddar vad jag förväntar mig ska vara en snöig isig mark men istället är det en fruktansvärd smärta som sprider sig upp i armen- jag har stoppat ner handen rakt i en taggbuske och rosentaggarna sitter nu i hela min hand! I ren panik sliter jag ur allihopa och springer in. När jag väl kommer in i ljuset kan jag se att jag har ett jack mellan tummen och pekfingret och flera rivsår mellan pek- och långfingret. Jag upptäckte senare att det det vid tummen var rätt djupt. Jag tycker väldigt synd om mig själv.. det borde du också göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt