onsdag 4 februari 2009

Falsett Emma går över to the Bas-side of life


Idag när jag skrittade fram min mörkaste springare kom jag på en sak. På musiken spelade vi bas- eller vi spelade bas på gitarrer och sen fick vi prova på en riktig bas. Det var kul! Jag har alltid velat kunna spela bas eller gitarr eller så, men aldrig haft tiden att lära mig. Men när jag satt där och plink-plonk på min fula gitarr upptäckte jag att det är en walk in the park att läsa tabulatur och basen har ju fasen bara 4 strängar! Mitt under mitt tankeverk kring bas spelande började min ipod spela "Sugar we're goin' down- fallout boy" kom jag på att Pete Wentz är basist i Fallout boy. Alltså för att göra allting ännu tydligare- världens sexigaste man spelar bas.

Med tanke på att min mamma klagar på att jag aldrig gör ngt vettigt har jag ju bestämt mig- efter min Paris resa ska det sparas pengar igen. Jag ska inhandla en bas- en jävligt snygg bas!
(Sen vet jag inte riktigt varför jag ska lära mig spela bas eftersom jag inte har en enda jääävel att skapa musik med, men what ever- i sådana fall har jag ju iaf en egen bas!)
Det kan även tänkas att baseriet övergår till att bli en gitarr- en snygg gitarr såklart!

2 kommentarer:

  1. jag har ett ostämt piano hemma hos pappa, ska vi strta band? <3

    SvaraRadera
  2. fy fan va bra! Lets rooock! vi måste flörta till oss en sångare bara- and then we can hit the road!!

    SvaraRadera

Tyckte ngt