lördag 20 mars 2010

Jag vill bara ha mitt proffs. ingen nybörjare


Dom säger att det är roligare att spela tennis med någon som är duktig. För då kan den ta alla konstiga bollar man skjuter. Men in real life är det tvärt om. Den duktiga och erfarna gör aldrig misstagen. Det är vaplen som gör dom. Den medspelaren som inte varit med, som inte vet hur den ska göra. Och nu räddar inte den duktiga spelaren bollarna längre. Den räddar bara om man spelar på samma nivå. Det är dumt. Jag borde valt en nybörjare att spela med. Eller lyssna på den proffsigas ord och tagit åt mig. Jag kan inte spela tennis så jag måste ta vara på råden, och inte tro att jag kan klara det själv. Men från och med idag ändras livet. Min duktiga partner kanske går, jag vet inte. Men om den gör det, så kommer jag stå själv och bolla mot väggen. Jag utsätts för mindre misstag där än i nybörjarnas hörna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt