tisdag 30 mars 2010

Jag får vårkänsla av den fula dumma maskinen


Vårjackan var på, vägen var hyffsat torr, våren var i luften, moppens brummande borrade hål i huvudet på mig och musiken dunkade skönt i vänster öra. Allting gick så galet bra och var så galet skönt. Sen ska jag svänga in på grusvägen. Det blev inte riktigt som planerat. Moppen bromsade men inte vägen. Emma flög och det kom även blod ur Emma. Mycket blod.
Idag gör det ont ont i kroppen. Jag och världens bästa häst/pojkvän tog en skritt tur i vårsolen. Det var mysigt. Kroppen gjorde ont och att trava var det inte tal om. Men jag njöt. Allting är ganska bra även om jag är stressad över att ha blivit fråntagen förmågan att gå och röra mig normalt. Det är tävling om inte allt för många dagar och jag ska tydligen slänga ihop en egen idrotts lektion om yoga också. För mycket. Tankar som spelar spratt och flyger runt som något övernaturligt. Jag är lite ledsen att moppen inte längre är ett alternativ för mig på ett tag. Jag får vårkänsla av den fula maskinen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt