onsdag 5 januari 2011

Dagen idag var dagen som många andra dagar som vill förstöra min dag


Vissa dagar är dagar man inte vill kalla dagar. Man vill inte kalla dem någonting, för man försöker förtränga att de fanns. Idag var en sådan dag, tillsammans med många andra dagar tyvärr i mitt liv. Någon sa till mig idag att det är för att jag är trångsynt och tunnelseende när det gäller plötsliga förändringar. "Inte då" tänkte jag och fortsatte skylla på dagen idag och allt vad den dagen ställde till med. Från att jag gick upp imorse har dagen idag gjort som de andra dagarna och gjort sitt bästa för att skapa självmordstankar i min lilla hjärna. Tidsschemat sprack av vad som från början var en anledning men efter ett tag visade sig inte vara en anledning längre. Sedan började det plötsligt snöa minst en halvmeter vilket gjorde att alla affärer hann stänga innan jag hade köpt min akuta kalender och mina livsavgörande nagellack. Mamma som tyvärr känner mig lite för bra lurade surpuppan till Ica Maxi(!) där jag hittade fina nagellack och en kalender i min smak. Jag köpte även en välbehövd godispåse så att dagen idag inte skulle få göra som de andra dagar och förstöra min dag. Nu har jag packat andra livsviktiga saker till THAILAND och nu ska jag mysa med min döende katt innan jag själv ska dö i sängen.

Idag dagens positiva minidetalj som egentligen är ganska stor är att: Prinsess-hästen lärde sig att gå på rullbandet idag. Hon är för förbannat bra min tjej!

1 kommentar:

  1. Denna dag vart en mycket dagarnas dag!/ de tre musketörerna.

    SvaraRadera

Tyckte ngt