måndag 31 januari 2011

Upp som en födelsedagssol och rätt ner i graven som en pannkaka


Jag har kollat flera gånger på klockan, telefonen och datorn. Dubbelkollat, trippelkollat och kollat minst hundra gånger till. Fast det är helt säkert den 31 januari och varken Julafton eller min födelsedag. Konstigt? För idag har jag fått åka första klass på en våt dröm och varit lika blåögd som det lilla undrets högra öga. Skåningen måste helt enkelt tagit fel på dag och trott att det var den 2 juli idag. Det är ett äkta tecken på trötthet må jag säga, för till och med svensk sommar brukar vara lite mindre isig. Tyvärr kan jag även meddela att mitt liv tar slut imorgon, jag kommer att stupa, gå under, sänkas ner i graven. Den våta, blåögda drömmen är bortlovad och inte till mig eftersom min check springer runt i form av en grå ponny. Livet går vidare skulle man kunna säga och det skulle även jag om det inte vore så att just mitt slutade imorgon. Tråkigt tycker vissa, medans andra kanske börjar blogga igen(!). Jag bjöd även mormor på middag och lyckades för en gångs skull göra något ätbart. En rätt bra dag, den duger som sista dag i mitt liv i alla fall.

Problem; vad fan ska jag ha på mig på torsdag? Det är min stora dag, ska jag någonsin bli känd, berömd och eftertraktad är det då. Nu eller aldrig. Vad fan har man på sig då?
- Om jag fortfarande lever då vill säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt