torsdag 27 januari 2011

Skadeglädjen är den enda sanna glädjen


Skadeglädjen är den enda sanna glädjen. Synden straffar sig när inte Gud gör det med detsamma. Det kommer alltid komma en dag, man ska komma ihåg och välja sina strider. Framför allt ska man svepas med på skadegjädjens vilda våg och njuta av den. Jag njuter. Idag har jag bara njutit och skadeglädjen är min bästa vän. Det kommer alltid att finnas dessa ögonblick då vi går igenom konversationen efteråt och kommer på allt bra vi skulle sagt. Dessa stunder är inga studer att ta strid i. Man ska välj sina strider, för att man, i alla fall jag, kommer inse att då gallrades hälften ut och resten löste sig själv genom människors oändliga dumhet. Min kära vän och förebild Albert Einstein sa något smart (som vanligt): Två ting är oändliga: universum och mänsklig dumhet; och jag är inte säker ifråga om universum.

Och på tal om Albert sa en annan Albert (Albert Engström) så här: Det är väl för väl att lögnen finns- för tänk om allt man hörde var sant!

Smarta killar, och på tal om smart kan jag säga CHECK! på MVG i Svenska A, MVG i Samhällskunskap A och MVG i Naturkunskap A. Smart chej?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt