söndag 23 januari 2011

Loskan


Om jag kolar mig i spegeln och öppnar munnen har jag en loska på tungan. En stor fet loska som inkluderar äckel slem uppharklat från halsens avlägna regioner. Den här loskan består av hat. Den behöver komma ut och den kommer att sätta en tiopoängare. Någon sa "en bild säger mer än tusen ord", jag menar "en stor gul hatloska i fullträff säger mer än allt som någonsin kan sägas". Antingen kommer loskan komma ut där, eller så kommer den att välja en annan väg. Den och det finns inom mig. Jag ska njuta av mitt så förbannat underbara och perfekta liv efter att den loskan är ur min kropp. Nu vet jag lösningar. Den ska upp. Den ska fram. Den kommer att träffa.

Imorrn är det skola. Jag har en explosiv kung, två okoncentrerade pinsessor och världens världens finaste prins.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt