torsdag 11 december 2008

"Emma, du är en begåvning"

Den senaste veckan har nog många anklagat mig för att ligga på latsidan, fått skrivkramp eller i alla fall något dramatiskt som hindrat mig från att skriva. Jag måste göra er besvikna, eller glada det är upp till er. Jag har bara varit otroligt frustrerad! Alla er som sett OC vet ju när Marissa får ett utbrott och skriker och slänger möbler i poolen? Precis så har jag velat göra. Så förklaringen till varför jag inte har skrivit är för att jag vill att bloggen ska få en positiv anda nu inför jul, bloggar man med ett bubblande hat inom sig blir det allt utom en positiv anda utan mer mot det våldsamma hållet.
Idag trodde jag äntligen att aggritionerna var över. Den känslan varade enda fram till först lektionen- spanska. Jag fick vg i slutbetyg. Jaja börja grina tänker ni säkert. Men faktumet är att jag blev så besviken på mig själv. Efter första provet hade jag mitt mvg i handen och sen så blåste jag iväg det. Jag var så arg och tyckte att det var så sjukt orättvist. Jag fortsatte då med med tunga steg mot sal 211 bruna dörr. Där innanför väntade mitt betyg på min "Boken om Mig". Det bästa arbete jag gjort inom mina snart 17 terminer i skolan. Jag gick ut sist för att få veta, försökte skjuta upp det. Alla kom in med vg och g förutom Emma F. Hon var upp över öronen glad för sitt mvg vilket jag förstår, men det sänkte mitt humör. Det skulle bli ett vg, jag var säker. När jag satte mig ner på bänken fick Kattis tårar i ögonen. Så här sa hon:
Emma, du är en begåvning! Du har fått ett mvg av mig, och det är väldigt vädligt svårt att få. Du är så grymt bra på att skriva och ditt språk är jätte bra. Du skriver på ett sätt som fångar upp en och tar med en in i boken. Du skriver med sådan inlevelse! Jag började gråta när jag läste din bok. Du är så himla duktig Emma.
Dom sista orden fick glädje tårarna att forsa inom mig. Jag var så lycklig. Jag hade gjort något riktigt riktigt bra. Och Kattis ord fick mig även att förstå vad Hernan menade med: För ett mvg ska allting vara perfekt, du kommer att komma dit med du har några få myrsteg kvar.
Men vg:t i spanskan är bortom all framtid, jag fick mvg på min bok.
FAN VA JAG ÄR BRA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt