tisdag 23 december 2008

Jultårar


Alla bråkar. Det är kaos i det stora vita huset på kullen och alla bråkar. Jag vill inte ha det såhär. Fan det är jul imorgon och jag lovar att mamma kommer ta bilen och åka iväg snart. Bara för att vi inte har någon julstämning stänger alla in sig på sina rum och bara visar sura miner. Mamma försöker, förlåt mamma. Jag tänker skriva klart det här inlägget och sen tänker jag gå ut dit och välkomna julen med min mamma. Vi är en familj och man ska faktiskt sätta sin familj före sitt eget dåliga humör. Hur skulle det annars gå? Jag vill vara barn igen. Från den 20 december varje år vill jag att allting vrids tillbaka till 2000. Jag var liten och julen var höjdpunkten på året. Varje gång man önskade sig något så var det alltid "jag önskar att det var julafton varje dag". Såklart hade man tröttnat på julafton men just då var det min högsta önskan. Nu sitter jag här 8 år senare och gråter när jag skriver om julen. Varför är det så? Julen är en tid för barnen tycker jag. Så mamma kanske har rätt... vi kanske borde bojkotta julen nästa år?

Fy fan va hemskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt