söndag 21 december 2008

Har du tänkt på din egen begravning

Emma, allting kommer lösa sig. Om han överlämnas till himlen vet vi att han får det bättre. Alla har ett öde, alla har en uppgift. Om det blir så att hans var att lämna världen för tidigt, kommer din vara att visa alla andra styrka. Att du kan gå vidare. Han kommer alltid finnas med dig, hur det än slutar.

"Jag hade allt utan att jag visste om det, förstod det först när jag gick miste om det"
Så sjunger Snook i låten Har Du Tänkt På Din Egen Begravning. Det stämmer, man uppskattar nog aldrig livet förens det är över. Allt kan hända på en minut, plötsligt kan allt vara över. Men man tänker aldrig så. Man säger "hejdå, vi ses imorgon". Ja, det gör vi om det nu inte skulle hända mig ngt när jag går över den där gatan, eller när jag ska tugga en bit kött, eller när jag ska gå ner för trappan imorgon bitti. Vi tänker aldrig ett steg längre, eller så gör vi. Vi kanske bara inte låter tankarna komma upp till ytan, tränger undan det omöjliga som kan bli möjligt. Jag måste lära mig att uppskatta allting mer. Låta varje kram bli lite hårdare, låta varje kyss bli lite längre, säga alla ord med lite mer betydelse, tänka över alla beslut en extra gång för allting kan ändras på ett ögonblick. Vi kan inte ändra på det som kommer hända men vi kan njuta mer av stunden som pågår.
Lev

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt