söndag 7 december 2008

Minutvisarens resa innan sista timmen tar vid

Nu är jag 3 dagar äldre än jag var senast jag besökte min röriga blog. Frågan som ställs är; är jag smartare än sist? Är jag mognare? Har det hänt något under dessa 3 dagar som utvecklat, eller kanske invecklat mig? Så om ca exakt 9 minuter kommer jag att träda in i dygnets sista timme. Alltså om- nu 8 minuter- kommer det bara vara en timme till kvar av den 7 december. Det kommer ta ett år innan jag får uppleva den 7 december igen. Det känns stressande på något sätt. Att om 7 minuter är det bra en timme innan jag kommer en dag närmare den 23 December. Det är inte bara dan innan julafton- the big kids evening- utan också den dagen då den nykomna mystiske riddaren som tog det högra hörnet av mitt hjärta genom att bara säga hej kommeratt säga hejdå för ett halvår. Inte nog med det utan även om dessa 5 minuter kommer jag om en timme vara en dag närmare morgondagen. 4 minuter kvar innan jag träder in i den sista timmen, vad kan jag göra? Vad står i min makt? Nu när klockan precis visar 3 minuters tidgräns innan sista timmen gör inte saken bättre. Egentligen förstår jag inte varför jag bryr mig. Varför jag läger ner så mycket tid på att titta på klockan som dödar minuter, 2 minuter kvar. Jag menar, jag räknar inte tiden som finns kvar för mig att leva- eller gör jag det? Nej, nog för att jag är patetisk men nej. Tick tock, tick tock, wops 1 minute to go. Jag vill bara att han ska stanna. Varför började han det här när han visste att han hade 2 veckor kvar i Sverige? BONG, vi är inne i den sista timmen av dygnet. Ärlighetens timme, kan vi kalla den. Men jag har redan varit ärlig, så jag ägnar mig åt att sova den timmen. Mina drömmar kan behöva tillåtelsen att vara helt ärliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt