måndag 3 november 2008

Ordlekar och extremt mycket tegel- tyskland var det ja

Skulle blivit skrivit igår:
Right, i'm back från Tyskland. Mer död än levande, I can tell. På min resa har jag lärt mig detta: Tyskar skriker mycket, Tyskar bygger ALLT i tegel, man kan överleva en helg på i princip kaffe, vatten och winegums, jag kissar otroligt mycket, Arnold är den enda som slagit mig i en ordlek och jag har extremt om i rumpan och jag är sjukt trött. När man bara läser det där tycker inte jag heller att min resa låter särskilt rolig, men jag är skit glad att jag åkte med, för det var grymt kul! Jag tänker lätt åka med igen- om jag får såklart. Vi hade det kul i bilen, med duntäcken och kaffemuggar överallt. Men roligast var nog när vi skulle köra min rimmlek. Man skulle ta två ord som rimmar på varandra och sedan förklara dom på annat sätt så att den andra fick lista ut dom två orden. Jag försökte till en början vara seriös men när Arnold bara lyckades rimma på mus, som han beskrev som "liten råtta" och sen det andra ordet. Det hela slutade med "Något som sitter löst och en råttfälla" - Slapp task. Ja, nivån var inte den högsta!
Men nu orkar jag inte lyssna på min snarkande hund längre och jag måste gå på toa. Ha det underbart mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt