måndag 17 november 2008

Vindögd fisk med dubbelhaka, ler även som en porrgubbe. Intresserad?

Jag återvände till Tunbos gula korridorer idag. På morgonen när jag vaknade kände jag mest för att vända mig om, sova 2 timmar till och vara sjuk en vecka till. Emma då, skärp dig! Jag pallrade mig upp, fick på mig någon sorts kläder, glömde alla papper och grejer jag skulle haft med mig till skolan och hann i alla fall med bussen (med en god marginal!).
Men en sak gjorde min skoldag lite roligare- alla kramar! "ååh Emmaaa! Det var ju skit länge seen!". Jag vet, nu verkar det som att jag är älskad av alla- wrong. Men jag har några fina vänner som ville omfamna min kropp. Men jag var även glad att vara tillbaka till världens skönaste klass- 8C. Den klassen är verkligen bäst, aldrig en minut som inte fördrivs med skratt. Moam, I like.
Sen har jag umgåtts med Johanna under denna vackra afton. Hon ska även sova här (genom en muta: Hon ska få låna min lila stora stickade tröja imorron... jag funderar fortfarande på om det var värt det.. Idag fick vi skolkatalogerna. Someone photoshop me?? För det första är det sämst kvalité på bilderna, alla (i alla fall i min klass) ser vitbleka ut och ögonen ser ut som att ögoninflammationen har spridit sig som digerdöden. Men för att ge en direkt beskriving av mig ser jag ut som en blek fisk med dubbelhaka som dessutom är vindögd och ler som en porrgubbe. Blir du tänd? Jag brukar faktiskt inte se helt hemsk ut på skolfoton, men den här gången tog det priset.
Nu ska jag gå och ta en fin egobild som jag kan lägga in på bdb, jag insåg för 5 sekunder sen att jag inte har några bilder på mig själv. Isn't that tradgic? (något som är ännu mer tragiskt är att jag borde få pris för sämsta engelske elev)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt