måndag 24 november 2008

Shas dumma julkänsla shas!

Jag måste väl börja med att säga att helgen har varit super toppen, sjukt nöjd!
Jag praoaderestaurang J idag. Det var trevligt att traska genom ett snöigt Stockholm och det var roligt på J. Det var 2 andra tjejer som också skulle praoa den här veckan- Anna och Josefin. Det var inte med avsikt jag tog dom för att vara 6or, oops dom va visst 9or.. Men vi hade trevligt, söta flickor. Jag är sjuk igen, jag vill dö! Jag hatar att vara sjuk och att springa runt på J och snörvla var inte det roligaste som hänt. Idag har jag gjort vissa upptäckter om staden Stockholm. För det första skulle folk bli fattiga om dom började med trängselskatt på alla tunnelbanor mot Alvik. Folk mosade in sig och i princip bände upp dörrarna för att komma med. Alvik måste vara ett jävla roligt ställe. För det andra är jag fasinerad av "rulltrapps regeln". Du kanske inte visste det men i Stockholm finns en regel i alla rulltrappor- ska man stå still håller man till höger så att alla som ska gå ner (för en trappa som redan rör sig) ska kunna gå förbi utan att behöva säga "ursäkta" 50 ggr. Det måste ju liksom vara otroligt ansträngande? Stockholm är över lag en väldigt fasinerande stad. Jag gillar att gå runt i Stockholm och bara titta, det händer så mycket saker som får ögonen att stå rakt ut! Idag när jag skulle möta min lilla pappi utanför stora NK entrén kändes det precis som förut när jag bodde i Stockholm. Jag kommer ihåg när vi åkte in till Stockholm lite innan jul, sådär i slutet av november. Vi gick på "stor och liten" som idag är mer känd som BR leksaker, jag pekade ut minst 50 gosedjur och leksaker som jag önskade mig. Sen gick vi och kollade i NKs skyltfönster. Det är så vackert. Jag gick där för mig själv idag, snön dalade ner långsamt och jag kollade in i de fina skyltfönstrena. Jag kände mig så där liten igen, som ett barn. Jag vill tillbaka. Att snön har lagt sig som ett fint täcke över Sverige ger mig lite julkänsla. Men jag vill inte ha någon julkänsla! Jag hinner inte. Jag hinner inte köpa julklappar, jag hinner inte. Det minsta jag hinner just nu är att bli sjuk och knölarna på min hals skvallrar om en möjlig körtelfeber. Jag spyr. Men annars är jag glad, jag vet dock inte hur jag ska hinna med min vecka men det löser sig. Jag har så himla mycket som ska fixas- typ som julklappar. Jag vill ha det problemet ur vägen. Jag köpte ett par nya vinterskor idag, underbart. Äntligen en dag utan att mina stackars tår ska få kämpa för att överleva. Nej min säng väntar och jag skriver ändå inge bra idag. Vad har hänt? Apu. Men ha det snöigt mina vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt