söndag 30 november 2008

En dröm är en dröm- liten som stor

Alla har en dröm. Vissa drömmer om att vara artist- sjunga på stora scener, ha ett känt namn, ha fäns och få vara med på Tv och i andra medier. Andra drömmer om ett liv utan sina föräldrar, drömmer sig bort och fantiserar om den dagen de flyr hemifrån. Drömmer om ett liv utan måsten, ingen som säger åt en, drömmer om ett liv med sig själv som pilot. Vissa drömmer om att klara sig genom livet, drömmer om att få bli en Svensson. Hitta sin livskamrat, få barn, ha ett bra jobb. Sedan efter ett njutfullt liv med en underbar familj kunna slå sig till ro med en bra pension och komma ihåg alla trevliga middagar den underbara familjen bjudit på. Andra drömmer om att gifta sig med någon rik, bli en exklusive hemma fru och gå runt i spets trosor och genomskinlig morgonrock. Ja, vi alla har så olika drömmar. Men de flesta drömmarna tar tid, de kräver tålamod- ingen blir Zlatan på en veckan. Det finns även dom som inte har hittat sin dröm än, som fortfarande ligger och tänker på kvällen- vad är mitt dröm liv? Jag är nog en av dom. Men kan man bara ha en dröm? Eller är det faktiskt tillåtet att ha flera drömmar, välja efter resans gång? Jag bestämde mig för mil stålpar, små punkter att sikta på under tiden jag kommer på min dröm. Att ha små drömmar kanske leder mig till den stora drömmen.
Så nu har jag bestämt min första mil stålpe- Globen och Prins Karl Filips pris -09 här kommer jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt