tisdag 10 mars 2009

Don't bring flowers after I'm dead

Jag är ganska cool- dock inte lika cool som Isa

Musklerna behöver energi i form av socker. När musklerna inte får tillräckligt med syre kan inte sockret brytas ner fullständigt och så bildas mjölksyra. Hon kunde känna smärtan i låren och benen började kännas tunga. Men den friska vårluften och den djupa skogen gav henne extra kraft och hon tog i hårdare.
Skriv aldrig novell och uppsats om musklerna samtidigt- det blir konstiga ord och meningar i en enda röra och hjärnan kokar sakta men säkert över.

Ett litet matteprov vi haft innan sportlovet gavs idag tillbaka till mina händer och resultatet var; a bullet in my leg. Jag föll ner på marken och kände mig maktlös, nu kan dom ta mig. Jag kommer aldrig klara mig härifrån med ett högt betyg- i "ben perspektivet" blir betyg samma sak som livet. Snön ligger fortfarande lika tät som en öronpropp över Sveriges vidder- när ska våren träda fram? När kan vi börja kavla upp våra jeans och låta våra bleka vinterben möta solens varma famn? Men när jag ger klagomålet en tanke som ligger några steg längre så är det början av Mars, mina ben får nog stå ut några månader till- jag kanske borde förbereda mig med lite brun utan sol? Fast när jag ser det från ett annat håll- en vit eller en orange tröja? Vit såklart, benen får ha kvar sin grå bleka färg.
Pusskalas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt