måndag 23 mars 2009

Du är min förebild, min idol, min nummer 1

Why should i conquere the world when all i need is you

Mina planer för dagens inlägg var till en början att skriva något vackert om lyckliga slut och allt den kategorin innehåller.
Men när jag kom in i vårt vita hus möttes jag av en lång, solbränd, långhårig, lite skäggig surfare och planerna ändrades. Denne man på 21 år är min bror. Min bror som levt som fattig surfare vid sydafrikas stränder dom senaste månaderna. Jag måste erkänna, hur töntigt det än låter, att när jag omfamnade hans smala kroppsbyggnad blev jag tårögd. Kärleken till min bror är verkligen något extra. Såklart att jag älskar alla i min familj, men Jonathan har i mina ögon alltid en guld stjärna i kanten. Jag skulle verkligen bara vilja vara som Jonathan, hans liv måste vara det bästa. Vi gör inte särskilt mycket tillsammans och har aldrig egentligen gjort det. VI är inte sådana syskon som har världens kontakt och relation som kan prata om allt mellan himmel och jord, men ändå förstår jag min bror och hans känslor bättre än något annat.
Jag kommer ihåg när jag var liten. Alla mina kompisars mardrömmar handlade om att deras familjer blev dödade. Mina mardrömmar handlade alltid om att det hände Jonathan något. Det var hemskt och jag såg alltid mig själv som hans lilla beskyddare. Någon form av liten superwoman eller powerpuffpingla som skulle rädda honom från allt ont. Med åren växte mina dolda superkrafter bort men den där starka kärleken till min lockige bror fanns alltid kvar. För någon vecka sedan fick jag tillbaka ett arbete jag skrivit i slutet av 7an. Alla hade skrivit om olycklig kärlek, star wars och sin favorit sport- jag hade skrivit om hur mycket jag saknade min bror när han var i lumpen.
Så brorsan, om du nu skulle läsa det här; Kom ihåg att din lilla powerpuffpingel beskyddare alltid finns på din vänstra axel. Min kärlek till dig är oövervinnerlig och du är min förebild, min idol, min nummer 1. Försvinn aldrig.
Love

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt