onsdag 11 mars 2009

Hästnörd i allas ögon


Lemon Light "Otto"
Den lilla glada prinsen kom in galopperande i mitt liv och hans livsglädje kommer rädda mig från Zannes charmiga mens utbrått.

Jag är så trött på att bli kallad "hästnörd", "ridtönt", "hästfanatiker" osv. Jag utför faktiskt bara min sport! Okej, visst- min bilddagbok är bombad med hästbilder, men det finns en underbar funktion på bilddagboken som heter "markera som sedd". Man måste alltså inte kolla på mina hästbilder om man inte vill. Man måste inte lyssna på min hästliv. För mitt liv är ett hästliv. Jag rider, det är vad jag gör och det är vad jag är bra på. Jag är inte som alla andra som super varje helg och är med kompisar varje dag. Jag har istället underbara kompisar som alltid kommer finnas för mig även fast jag inte umgås med dom konstant. Dom vet att jag vad jag vill och vad jag gör för att nå dit. Jag har fokus, jag har fokus på min sport och på min framtid. Jag vet vad jag vill och jag tänker inte låta idioter som tror att dom är coolare än mig stoppa mig. För varför är dom coolare än mig bara för att dom bestämt att dom är coola? Och varför har dom blivit utnämnda till dom populära? Vad gör mig till tönt, varför är det töntigt att utföra en sport på allvarligt? Jag är så trött på att alltid vara hästnörd. Tyvärr är det nog något jag kommer få leva med. Men frågan kommer alltid eka i mitt huvud- varför är jag tönt?

3 kommentarer:

  1. varför kommer det du skrev 31 jan längst upp?

    SvaraRadera
  2. vad är det där för en söt hezt? Den får du allt berätta med om! Föresten så är du ingen tönt, du är världens coolaste! Puss<3

    SvaraRadera

Tyckte ngt