söndag 22 mars 2009

Slumdog millionaire


Jag har haft en riktigt mysig helg med mamma. Det har verkligen varit toppen.

Idag var vi på bio och såg slumdog millionaire. Allt jag har att säga är; Gör inga fler filmer, för hur ni än vrider och vänder kommer det inte finnas en enda film som kan bli ett uns bättre än slumdog millionaire. Det var ett mästerverk, utan dess like. Människorna i filmen är så underbara och jag ser faktiskt lycka i hela filmen även fast den innehåller så mycket elände att man inte får in det helt i huvudet. Det är så mycket verklighet och så äkta. Jag blev förvånad att det fanns så mycket lycka i den indiska slummen. Men barnen, det var nog mest dom som nästlade sig in i mitt huvud och hjärta. Jag har aldrig sett så söta barn, så söta varelser över huvudtaget! Hela filmen verkligen fyllde mig med liv, själ, värme, lycka och massor av andra saker jag inte har tid eller ork att skriva ner. Du som läsare skulle heller inte orka läsa. Den här filmen kommer ligga närmast mitt hjärta ett långt tag framöver.
Att slumdog millionaire kommer vara mitt ämne i engelska talet är inte ens att tvivla på. ALLA borde se den här filmen!

1 kommentar:

  1. Ja, den filmen är verkligen värd att ses! Jag håller med dig i allt utom att dom ska sluta göra filmer :D Jag älskar att se på film, och det vore tråkigt om jag aldrig fick se en ny film igen ;)

    SvaraRadera

Tyckte ngt