fredag 20 mars 2009

Hästprataren talar


Jag och mamma är hästannons hackers. Vi har nog tittat igenom varenda liten annons på varenda liten sida känns det som! (Om vi har missat någon så säg till) Nu har verkligen letandet kommit igång på allvar. Filmer rullar in och om ett tag ska vi nog ha fått arslet ur vagnen och åkt iväg för att glo på någon in real life. Är det inte fantastiskt? Jag är glad som fan i alla fall.
Igår på träningen kom jag på att jag ska bli hästpratare. Ja, det finns sjuka människor som tror att dom kan snacka med hästar som att dom vore vanliga människor. Så dom pumpar folk på pengar och sätter ihop sjuka tankar som då skulle förekomma i en söt liten hästs huvud.
T.ex: (Mig=hästen jag talar åt)
"Amen asså den där bruna hästen mittemot mig är helt okej att stå och små snacka med, men ute i hagen så ignorerar han mig mest. Det blir jag rätt lack på, men han fjordingen här brevid- han är grabben hela dagen att busa med i hagen. Fast när det gäller mat, fy fan vilken bitch han är då! Jag blir galen, någon borde verkligen göra något åt det. Föresten så har jag slutat hoppa på tävling för att pannbandet på mitt tävlings träns ger mig migrän, det funkar inte att hoppa med. Vem kan liksom jobba med migrän? Det är ju tortyr!"
Ett litet urklipp ur min hjärna bara, skulle inte jag äga som hästpratare? (Helt seriöst så är det så där det funkar..)

Föresten vill jag hylla kärlek och min kära vän Isa. Hon har funnit andra ändan på sitt kärleks liv- Johan Ståhl. Underbart. Jag tar hand om bröllopet mina små kärleksduvor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt