söndag 1 mars 2009

Överaskad på fel sätt


Sitter hos min Anna nu, har saknat henne och våra skratt. Första dagen i Sverige var tyvärr som vanligt. Jag längtar tillbaka. Jag vill tillbaka! Men det är bara 5 veckor kvar nu... Apu apu.
Det här inlägget tänker jag ägna åt att kritisera böcker. Eller i alla fall den boken jag just läst. Jag undrar varför dom flesta kriminal romaner egentligen bara handlar om känslor och relationer och sen någonstans i bakgrunden finns det något litet brått som man på baksidan av boken förstorat upp för att locka läsare. Det är som att skriva MODEBLOGG med stora bokstäver när det egentligen bara är en vanlig dagbok på internet, som råkar inkludera några få klädes inköp. Jag har just läst en bok och den hade dom lätt kunnat korta av den 200 sidor. Visst kan man skriva om "huvud personernas" liv och så men man behöver inte ta med alla andra små bi-rollers kärleksliv också! Jag läser en kriminal roman för att jag vill läsa om brått. Jag vill läsa om mord och olika utredningar. Jag vill inte ha 200 sidor känslor, det kan jag skaffa mig i en kärleks bok. Det är nästan lite samma sak som att man tänkt kolla på James Bond men det visade sig vara Notting Hill. Jag är så trött på att aldrig få vad jag förväntar mig.
Ha ett bra liv, skolan börjar imorrn och jag vill dö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt