måndag 16 mars 2009

Iaktta är intressant


Jag har en hobby. Eller ett intresse. Det är att iaktta människor. Inte på något elakt sätt utan bara iaktta och se hur andra människor rör sig, ser ut, pratar. Det är faktiskt intressant när man verkligen ger sig in i det för alla är verkligen så himla olika. Först idag på väg hem från dansen såg jag en kille. Han var utländsk och han hade sådant underbart hår! Det var som afro fast inte bara lockiga hårstrån utan allt hår var som indelade i korvar, som var lockiga och ganska långa. Jag hade bara sådan lust att dra fingrarna genom det och bara känna på det. Sen såg jag en kille, han var ganska lång och hade jätte långa dreads knutna i en enorm knut. Han gick väldigt lustigt. Varje gång han satte ett ben framför det andra gjorde han som en liten snake (ett danssteg, som jag förövrigt INTE KAN göra, man rullar hela kroppen som en orm) med hela benet innan han satte ner det. Uppe på den roliga rörelsen gick han med höfterna före, så i varje steg vred han fram höften i riktning dit han skulle. Jag kunde inte låta bli att flina för mig själv åt mannens gång stil. Sedan slog tanken mig hur jag själv går och hur många gånger folk garvat åt det. Plötsligt dog nöjet i mannens steg ut och jag fortsatte mot farmor.

Jag har föresten blivit glasögonorm. Sweet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt