lördag 14 juni 2008

En sekund, en unik


Bara för att jag inte gjort något särskilt idag tänker jag raffsa ner lite tankar och funderingar.

Det är ett fenomen att just jag blev jag. Tänk om jag blivit någon annan? Tänk om den där personen inte sagt dom där orden till mig för 5 år sen? Tänk om jag inte hade tjuvlyssnat på någon person för 3 år sen? Tänk om jag inte hade fått det där underbara leendet för ca 1 dag sen? Hade jag varit den samma person som jag är vid det här tillfället då? Varenda sekund av mitt liv är unik. Vartenda ord som sägs är en egen historia. Vartenda ord som hörs är en oändlig berättelse. Ingenting kan någonsin återskapas till exakt detsamma. Ödet är det enda ordet som kan påverka mitt liv. Vi har ingenting att förlora i våra handlingar, för ingenting kommer kunna komma tillbaka till det som det en gång var. Ord kan repeteras i våra huvuden, men aldrig återberättas på samma sätt. Leenden kan klistra sig fast på våran ögonlins för evigt, men kommer aldrig kunna visas upp på samma sätt. Att tänka på det här sättet gör mig besviken. Besviken för att allting bara är en engångsförteelse. Men samtidigt glad. Glad att jag lever precis nu, glad att allting jag har varit med om är så unikt. Jag tror inte att vi förstår innebörden av det liv vi har fått. Jag tror inte vi förstår hur värdefullt det här är. Jag är absolut inte kristen, och jag säger inte det här som en "guds talan" eller nått annat konstigt babbel. För Gud är ren bullshit. För om Gud fanns, varför är det då krig? Varför dör folk då? osv... Jag säger faktiskt det här bara för att jag tycker att man borde tänka till. Man borde löpa linan ut och faktiskt ta en chansning då och då.

Thats all..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt