söndag 22 juni 2008

Ryssland är kungar


Midsommar helgen fortsätter med mycket skratt och otroligt trevliga stunder! Sill lunch bjöds det på runt 6 på kvällen. En sak jag har tänkt på är att något av det tråkigaste som finns är att vara nykter bland fulla människor. (mamma du vet redan att jag har varit i kontakt med alkohol, hum) Alla är så himla glada och asgarvar o sjunger och allt vad dom gör, och så sitter man där- får höja Cola glaset i varje skål. Nej det suger! - Alltså mamma jag menar inte att jag ville ha sprit! Jag ska bara att det var tråkigt! Så slipper vi den diskussionen sen...

Fast dagens stora händelse var ju såklart FOTBOLLEN! Jag är helt exalterad av fotboll nu! Jag ska absolut inte börja spela, men jag är lätt pepp på att bli tränare, eller nått. Idag så var det iaf Ryssland- Holland, vinna eller försvinna! Alla hejade på Holland förutom jag som hejade på Ryssland. Ryssarna hade ett enormt passningsspel i matchen mot Sverige och fortsatte kämpa som illrar även fast dom ledde med 1-0. Det var mitt ledningmotiv- Ryssarna kommer ta hem det tänkte jag. Och självklart ut klassade dom holländarna med stil! Ryssland tog matchen i egna händer redan från början och satte första målet, holländarna sattes under press och kvitterade. Sen om jag inte minns fel så ut klassade Ryssland med 2 mål i tilläggs tiden. Ja, dom var helt grymma! Det är så fotboll ska spelas tycker jag. Dom har ett underbart passningsspel och kämpar för bollen in i det sista. Även fast dom leder så ger dom inte upp och spelar som att dom låg under med 5-0. Jag älskar dom! Och mina två nya idoler är lätt Ramon Pavlyuchenko och Andrei Arshavin (fast mest Pavlyuchenko, han på bilden). Dom är kungarna på planen och fan va dom kämpade. God, I love them!
Men nu ska jag sova. Agnes kommer imorgon så jag kanske inte bloggar every day! Puss! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt