onsdag 18 juni 2008

Soulmates!


Om man är en väldigt oplanerad och stökig person- alltså, lättare sagt; om man är som mig. Då är det inte helt super skönt att ha sommarlov. Eller jo det är det ju på ett o annat sätt- är man oplanerad är det ju som givet att man ska glömma bort tiden till lektioner och sånt, plus att jag menar- vem tackar inte nej till att vara ledig i 10 veckor? Men det är ett minus faktiskt. Att när jag har sommarlov är jag som en lite bus hela jag. Mitt rum är uppe på 10 när det gäller stökighets skalan. Damm är bara förnamnet och.. nej usch, jag vill inte prata om det! Och sen så blir det ju lätt så att när man bara glassar runt och inte gör nånting- och så PANG! Så måste man städa rummet, dammsuga, byta lakarn, ah du fattar! Allting kommer som en blixt från klar himmel när morsan helt plötsligt står där med kniven mot ens strupe och praktiskt taget tvingar en till att göra lite nytta. Men det är helt rätt, men jag har så svårt att bara göra det hela till en jämn balans. Under skolterminerna städar jag alltid (försöker iaf, hehe) på söndagar- men på sommarlovet är en onsdag en söndag också liksom! Okej, det där blev nog lite komplicerat att förstå... Vi säger så här; På sommarlovet är det så svårt att ha en städdag eftersom man inte har riktigt koll på vilken veckodag det är! (Om du inte förstod det där, så ah... jag vet inte; då är du trög iaf!)
På tal om en helt annan grej! Jag kom och tänka på det nu när jag sa det där om kniven och så (självklart var det bara ett talesätt- min mamma mordhotar mig absolut inte för att jag ska städa rummet!). Jag drömde världens äckligaste mardröm inatt! Igår så såg och Anna på titanic- det var första gången jag såg den (ja det är lugnt- du får kalla mig offer!), och jag höll på att grina hjäl mig! Men gud vad bra den var! Anyway så är det ett antal scener i filmen då Cal, Roses blivande man låter sina raseri utbrott gå ut över henne fysiskt. Så inatt drömde jag att min pappa försökte döda mig! Och det var nog lite inspirerat av filmen för han hade liksom samma vrede på ngt sätt. Aja, det var läskigt som fan!

Alltså nu måste jag sluta skriva! Jag skriver ju fan långa romaner snart! Ha det super!


EN sista sak bara; Idag är det exakt 2 veckor kvar tills min och Annas födelsedag! Japp, vi fyller år på samma dag- helt otroligt. Soulmates

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt