söndag 24 januari 2010

Ord skrivna i en säng utan ben


Jag lägger alla konstiga känslor på hyllan. Alla känslor jag låter vara kvar här hos mig i min säng utan ben är lycka, och ett sting av en tillbaka krypande styrka. "Jag kände också att vi var ett VI". Tänk vad ord kan göra? En mening på msn kan väcka så mycket. John Mayer sjunger ut att min kropp är ett wonderland i mina högtalare och jag ska nu somna med fina tankar i mitt huvud. Jag ska bilda en oas av fina ord och vackra tankar i hörnet där jag har min säng utan ben. I ett virr varv av kuddar och stora täcken av dun ska jag vandra bortåt i tanken, hand i hand med kärleken och lyckan. Jag behövde inte hitta styrkan- jag behövde bara prata med min styrka och säga att jag behövde honom och att jag bryr mig om honom. Nu är jag fylld av hopp. Styrkan och jag är på väg uppåt. Hoppas jag. Men lyckan säger åt mig att inte oroa mig för bekymmer.
Your body is a wonderland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tyckte ngt