fredag 15 januari 2010

Uppdatering på hög nivå


Jag är hemma nu. Jag har lämnat den lena sanden och det kiss varma ljusblå vattnet bakom mig. Att vakna upp i svettiga sängkläder i en stel säng och sedan med sömndruckna ögon släpa sig ner till en stor frukost bufe och efter det dra sig vidare ner mot stranden och dom allt för många plus graderna som solen bjöd på är nu ett minne blott. Allt jag har kvar som minne från resan än några t-shirtar, en hyffsat lyckad solbränna och några kilo extra celuliter. Men vad offrar man inte för 2 veckors njutning? Jag kände mig utvilad och redo när jag skuttade ombord på planet hem. Ett dygn hemma var allt som behövdes för att längta tillbaka till friheten och "jagharmassoravtidsåjagharingamåsten!". På måndag jag ska tillbaka till skolan, det är ett av mina måsten som jag helst av allt skulle vilja spola ner och aldrig ens fundera på att ångra att jag gjort mig av med. Att ens göra ett försök att få ner min 2 storlekar större rumpa i ett par tajts skulle både bryta mot min bestämda klädkodex som jag noga följer samt att synen av den mastodont röven i ett tajt plagg skulle göra total flopp av uttrycket "va fräsch du ser ut efter lite semester!". Jag ska hitta dom största jeans jag har och gömma mig i tills jag återgått till normalt tillstånd. Jag måste även upplysa alla om att det finns verkligen inget som är så underskattat som den underbara känslan av att sova i sin egen säng. Som jag har längtat och som jag njöt när jag kröp ner under dom randiga duntäckena efter 1 timmes "minbrorvaldeattställabilenpåenannanparkeringänavtalatochvägrardessutomattsvaraitelefonen" jakt på arlanda.
Ja jävlar, nej men vad sägs som att utnyttja min nya leksak- VODDLER!

1 kommentar:

Tyckte ngt